Haluisin avautua nyt eräästä asiasta, mikä häiritsee mua.

Tapasin kerran pojan, jolle en uskaltanut sanoa ensin yhtään mitään. Seuraavana päivänä kuitenkin uskalsin ja sanoin jotain tyhmää. Siitä se lähti ja me puhuttiin koko päivä. Ja seuraava päivä. Ja sitä seuraava. Muistan varmaan aina miten se puhui mulle. Se sai mut hymyilemään.       

No, en jaksa selittää kaikkia pikkuseikkoja, mutta olin heti ihan koukussa. Olin ihan sulaa vahaa joka ikisestä aisiasta mitä se sanoi. Ja sehän se siinä olikin.

Se sai mut tuntemaan. Kertomaan sen, minkä tunsin. Mä en pelännyt hetkeäkään, en edes ajatellut että tässä se kaikki päätyy siihen, että mä jään taas vaihteeksi yksin.

Siinä kului jonkun aikaa. Sitten sain tietää, että tällä mun unelmien jätkällä joka kohteli mua ihan törkeen hyvin olikin koko ajan ollut tyttöystävä. Me kun ei oltu edes missään vaiheessa yhdessä. Välimatka. Se oli se syy. Me molemmat itkettiin. Olin idiootti, mutta se sanoi että rakastaa mua. Mä uskoin ja sanoin niin takaisin.

Koska mä oikeasti rakastin.

Tämä mun unelmieni jätkä sitten jätti tämän tyttöystävänsä. Mutta mä yritin koko ajan vaan peitellä sitä, miten ison aukon se oli muhun jättänyt. En mä vaan voinut yhtäkkiä luottaa, kun ensin revitään palasiksi.

Kirjoitin sinä päivänä päiväkirjaani näin: Miten joku voi repiä kappaleiksi ja ommella kasaan samana päivänä? Se rakastaa mua. Ja mä rakastan sitä.

Kesti jonkin aikaa, ja sitten vanhat merkit tuli takaisin. Epäilin, että se ihminen, joka sanoi mulle rakastavansa mua, oli taas seurusteleva ihminen. Jonkun muun kuin mun kanssa.

Muistan sen kun me puhuttiin ennen kuin lähdin britteihin. Se sanoi : Mä rakastan sua ihan oikeasti, ja sä et saa sanoa tähän takaisin, että samoin. Mun pitää kuulla se. Jooko.

Briteissä mä tuhlasin hyviä tilaisuuksia ajatellessani tätä poikaa, joka puhui mulle niin ihanasti. Kun tulin takaisin ne suloiset sanat olikin vaan tyliä, onttoja sanoja siellä täällä.

Se päättyi sanaan oke.

Kaksi viikkoa sen jälkeen, kun se särki mut uudestaan, sain tietää, että se oli seurustellut sen koko ajan sen saman ihmisen kanssa jonka se kuulemma mun taki jätti.

En mä tiedä vieläkään mikä on totta ja mikä ei.

Mutta nyt ainakin tiedätte, minkä takia kukaan ei enään särje mua.

Koska kukaan ei enään pysty.